Fotoalbum Verlagen

Na dik 10 jaar trouwe dienst werd mijn achtervering wat slap. Mijn 850 is af fabriek uitgerust met Nivomat, een automatische niveauregeling die tijdens het rijden zelf de hoogte van de auto aanpast als er veel geladen is.

Aangezien ik er sinds kort ook nog een gasringtank in heb liggen zakt de achterkant van de auto in als de auto een tijdje geparkeerd staat. Tijdens het rijden geen problemen, maar tijdens stilstand kan het nivomat systeem de hoogte niet vasthouden.

Nieuwe Nivomat dempers en veren kosten bij navraag een dikke € 685,00. Aangezien ik dat een beetje veel van het goede vindt heb ik een andere oplossing gekozen. Het zijn Eibach verlagingsveren met gele Koni’s geworden, ik kon namelijk een complete set overnemen van een mede clublid die zijn auto nóg verder verlagen wilde. Niet helemaal nieuw dus, maar dat mag de pret niet drukken.

Hieronder enkele foto’s van de montage van de dempers en veren en enkele “vorher” en “nachher” foto’s.

Nieuwe en Oude achterveer

Montage achterveer bestuurderska nt

 

Steunpu nt achterv eer bijrijders kant

Gemonte erde Koni bestuurd erskant

Achterzijde gemonteerd

Demonteren oude veer en demper voorkant

Stabilisatorsta ngetje gedemonteerd

Veerpoo t gedemo nteerd

 

 

Lege veerpootbrug

Nieuwe Koni demper met Eibach veer

Nieuwe veerpoo t gemonte erd

Bijrijders kant

Bestuurd erskant

Doorgezakte Nivomat

Originele hoogte

Originele hoogte voorkant

Originele hoogte achterkant

Verlagingsset gemonteerd bij European Tuning

Hoogte na de eerste rit

Nieuwe hoogte voorkant

Niuewe hoogte achterkant

Na het uitlijnen

Voorkant

Achterkant

Terug naar Fotoalbums Mijn T-5